Το νέο Μουσείο «Θεσσαλονικέων Μητρόπολις – Ευρήματα από τις ανασκαφές του Μετρό Θεσσαλονίκης» άνοιξε τις πύλες του από το περασμένο Σάββατο (9/05), όπου έγιναν τα εγκαίνια του.
Το μουσείο χαρακτηρίζεται ως ένα «στολίδι», όχι μόνο για τη δυτική Θεσσαλονίκη, αλλά και ευρύτερα. Στεγάζεται στο κτήριο στρατωνισμού Α3 του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά, το οποίο ιδρύθηκε από την Οθωμανική Διοίκηση στα τέλη του 19ου αιώνα, ενώ το 2003 χαρακτηρίστηκε μνημείο της νεότερης αρχιτεκτονικής κληρονομιάς
Στο εσωτερικό του μουσείου φιλοξενούνται μοναδικά ευρήματα από τις ανασκαφές του Μετρό Θεσσαλονίκης και μέσα σε δυο ορόφους ξεδιπλώνεται το παρελθόν και η ιστορία της πόλης.
Νομίσματα, κοσμήματα, ψηφιδωτά, τοιχογραφίες, εργαλεία, χρηστικά αντικείμενα και εκτεταμένα οικοδομικά κατάλοιπα συνθέτουν ένα μοναδικό αρχαιολογικό αποτύπωμα της πόλης, το οποίο αποκτά πλέον μόνιμη στέγη σε έναν νέο χώρο πολιτισμού στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Η ονομασία “Θεσσαλονικέων Μητρόπολις” οφείλεται σε επιγραφή του 3ου αιώνα μ.Χ. που αποκαλύφθηκε στις αρχαιολογικές εργασίες στο Σταθμό Βενιζέλου και είναι η ονομασία που ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας αποδίδει στην πόλη
Το μουσείο θα είναι ανοιχτό για το κοινό από αύριο, καθημερινά (εκτός Τρίτης), από τις 08:30 έως τις 15:30.
Δείτε φωτογραφίες:








































