Όταν τελείωσαν τα μπλόκα έπειτα από 55 ημέρες περιμέναμε από την Κυβέρνηση αλλά και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις τις οποίες μας είχε δώσει στον διάλογο που κάναμε στις 19 Ιανουαρίου στο Μέγαρο Μαξίμου.
Γράφει ο Σωκράτης Αλειφτήρας, Αντιπρόεδρος Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας
Δυστυχώς ακόμα και μέχρι σήμερα τίποτα δεν έχει υλοποιηθεί με αποτέλεσμα οι άνθρωποι του πρωτογενούς τομέα να οδηγούνται στην βίαιη και άτακτη φυγή από το επάγγελμα.
Οι δεσμεύσεις για αγροτικό τιμολόγιο ρεύματος στα 8,5 λεπτα/ ΚW έμειναν στα λόγια. Τα χρονοδιαγράμματα πληρωμών των Ευρωπαϊκών κονδυλίων του 2025 δεν τηρούνται και τα προβλήματα σε αγροτεμάχια λόγω ΚΑΕΚ, ΑΤΑΚ και MONITORING δεν έχουν επιλυθεί ένα χρόνο μετά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στις πληρωμές του Μαΐου το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ανακοίνωσε πληρωμές 297 εκατ. ευρώ και τελικά καταβλήθηκαν 185 εκατ. ευρώ. Μάλιστα 160 εκατ. ευρώ που είχε υποσχεθεί ο κ. Μητσοτάκης εν μέσω μπλόκων ως αναπλήρωση εισοδήματος δεν υπάρχουν πουθενά στα χρονοδιαγράμματα πληρωμών και αυτά τα χρήματα αν δεν καταβληθούν έως 30 Ιουνίου χάνονται καθώς είναι Ευρωπαϊκά κονδύλια. Τα 35 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα de minimis για τα τριφύλλια δεν έχουν καταβληθεί καθώς ακόμα εκκρεμεί η υπογραφή μιας Υπουργικής απόφασης.
Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και η πληρωμή χρημάτων σε ανθρώπους που δεν τα δικαιούνται συνεχίζεται κανονικά με την ανοχή του πολιτικού συστήματος καθώς η κυβέρνηση δεν δείχνει διάθεση ούτε να φτιάξει ολοκληρωμένα σχέδια βόσκησης ούτε να τοποθετήσει βόλους στα αιγοπρόβατα ώστε να σταματήσουν οι δηλώσεις ανύπαρκτων βοσκοτόπων και εικονικών αιγοπροβάτων.
Και ενώ κάποιοι εισπράττουν παρανόμως χρήματα, οι έντιμοι άνθρωποι του πρωτογενούς τομέα προσπαθούν να καλλιεργήσουν τα χωράφια τους με αυξημένο κόστος αφού η τιμή του πετρελαίου έχει ανέβει 40% και οι τιμές των λιπασμάτων κατά 70% μέσα σε τρεις μήνες ενώ οι τιμές των παραγόμενων προϊόντων παραμένουν εξευτελιστικές. Και η Κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να μας δώσει αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο και δεν έχει ανοίξει ακόμα την εφαρμογή για την κατάθεση τιμολογίων λιπασμάτων για την επιδότηση 15%.
Όσο αφορά την κτηνοτροφία η κατάσταση είναι ακόμα πιο τραγική καθώς 550.000 ζώα έχουν θανατωθεί λόγω τον ζωονόσων της πανώλης, της ευλογιάς και του αφθώδους πυρετού, η κυβέρνηση δεν προχωρά σε εμβολιασμό ώστε να σταματήσει όλη αυτή την μάστιγα και πολλές οικογένειες παραμένουν χωρίς ένα ευρώ εισόδημα καθώς δεν μπορούν να προχωρήσουν ούτε σε ανασύσταση ζωικού κεφαλαίου αφού δεν έχει περάσει χρονικό διάστημα 6 μηνών από το τελευταίο κρούσμα ευλογιάς στην χώρα μας.
Για όλα αυτά τα προβλήματα τα νέα παιδιά αντιδρούν καθώς θέλουν να παραμείνουν στα χωράφια τους, να είναι βιώσιμοι και ανταγωνιστικοί και να επενδύσουν στον πρωτογενή τομέα ώστε να παράγουν ποιοτικά Ελληνικά προϊόντα για όλους.
Είναι ενδεικτικό ότι το 2025 εγκατέλειψαν τον πρωτογενή τομέα 75.000 άνθρωποι, οι περισσότεροι εξ αυτών νέοι.
Το αγροτικό κίνημα σε πανελλαδικό συντονισμό θα συνεχίσει να παλεύει για αυτά τα νέα παιδιά, βγάζοντας τρακτέρ στον δρόμο και κάνοντας συλλαλητήρια σε διάφορες περιοχές, για πρώτη φορά καλοκαιρινούς μήνες, και αν η κυβέρνηση και ο κ. Μητσοτάκης δεν αντιμετωπίσουν τον πρωτογενή τομέα με τον σεβασμό που αξίζει στο επάγγελμα και δεν εκπονήσουν ένα ολιστικό σχέδιο για τον πρωτογενή τομέα, σύντομα θα βρουν απέναντι τους τρακτέρ και μπλόκα στις εθνικές οδούς.

























