Με μια μεγάλη γιορτή στο άγαλμα Βενιζέλου γιορτάζουν τα 97 τους χρόνια οι λαϊκές αγορές στην ολοήμερη δράση «One Health στη Λαϊκή – Το ταξίδι της ζωής».
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΛΟΙΑΡΙΔΗ
Παραγωγοί από κάθε γωνιά της κεντρικής Μακεδονίας έχουν στήσει πάγκους με τοπικά προϊόντα και σακούλες με δώρα ενώ θα μοιράσουν 10 τόνους με ντοματίνια, φράουλες και κεράσια σε παιδιά.

Φέτος η εκδήλωση είναι εμπνευσμένη από τη φιλοσοφία του One Health, η οποία αναδεικνύει ότι η υγεία του ανθρώπου, των ζώων και του περιβάλλοντος είναι άρρηκτα συνδεδεμένες και αλληλοεξαρτώμενες.
Απο νωρίς, μαθητές και μαθήτριες της Κεντρικής Μακεδονίας έχουν έρθει στη γιορτή, παίρνοντας μέρος σε εργαστήρια και δράσεις.

Ακόμη έχει στηθεί σταντ για την οδηγική συμπεριφορά που δείχνει στα παιδιά τη σημασία της ζώνης, με ένα αληθινό περιστρεφόμενο αυτοκίνητο.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης και οι chef ambassadors θα ετοιμάσουν μοναδικές συνταγές με τα πιο αγνά υλικά της γης μας.
Από τις 18.00 μέχρι και τις 23.30 η εκδήλωση θα συνεχίσει με λαϊκό πρόγραμμα για τους ενήλικες.

Θα τραγουδήσουν οι: Δημήτρης Χρυσοχοΐδης, Μαριάνθη Κεφάλα, Ευτέρπη Λημναίου, Ισορροπιστής, Μπάμπης Κεμανετζίδης, Γιώργος Ιωαννίδης. Μουσική θα παίξει και ο dj Batsaras.

Η εκδήλωση γίνεται από τη Γενική Συνομοσπονδία Παραγωγών Επαγγελματιών και Βιομηχανικών Ειδών Λαϊκών Αγορών Ελλάδος σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τον Φορέα Λαϊκών Αγορών Π.Ε. Θεσσαλονίκης.
Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Υφυπουργείου Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας – Θράκης) και του δήμου Θεσσαλονίκης.
Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτης Σχοινάς λέγοντας «Το σημαντικό στη ζωή, είναι οι άνθρωποι. Οι παραγωγοί, που ξυπνούν από τα χαράματα, οι έμποροι, η νοικοκυρά, ο ηλικιωμένος, εργαζόμενος. Λίγες αγορές έχουν ένα ταυτοτικό στοιχείο με την Ελλάδα. Με πολύ μεγάλη χαρά, για πρώτη φορά έρχομαι σήμερα για να γιορτάσω μαζί με τους ανθρώπους των λαϊκών αγορών».

Η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Αθηνά Αηδονά υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια έχει βοηθήσει στην ενίσχυση και στη διαμόρφωση ενός πιο σύγχρονου πλαισίου λειτουργίας των λαϊκών αγορών και αναφέρθηκε στον πάγκο της αλληλεγγύης.
Ο υπουργός Εσωτερικών Κωνσταντίνος Γκιουλέκας τόνισε μεταξύ άλλων ότι «Μετά τα αιτήματα των παραγωγών λαϊκών αγορών και των εμπόρων, τα πάντα τακτοποιήθηκαν, οι λαϊκές αγορές συνεχίζουν να λειτουργούν, τα προβλήματα που είχαν θέσει πολλά λύθηκαν και κάποια είναι σε μελέτη».
Ο Πρόεδρος Γενικής Συνομοσπονδίας Λαϊκών Αγορών Άγγελος Δερετζής δήλωσε «ευχαριστούμε όλο τον κόσμο που συμπαραστέκεται στις λαϊκές αγορές. Εχουμε και βοήθεια από τον δήμο, από την περιφέρεια, τους ευχαριστούμε πάρα πολύ. Σήμερα έχουμε μεγάλη συναυλία το βράδυ, έχουμε και τα παιδάκια εδώ πέρα, θέλουμε να μάθουμε τη σημασία που έχει η υγιεινή διαστροφή».




























