Στη βυζαντινή Θεσσαλονίκη γνώριζαν οι κάτοικοι και έτρωγαν… μακαρόνια; Η απλή ερώτηση γεννάται εύκολα και απευθύνεται κυρίως από μικρούς μαθητές που επισκέπτονται το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στους ξεναγούς και τους αρχαιολόγους.
Κι αυτό γίνεται εύλογα λόγω ενός ιδιαίτερου εκθέματος του Μουσείου, ενός πήλινου ηθμού ή με άλλα λόγια σουρωτήρι ή τρυπητό από τη Θεσσαλονίκη!
Όπως μας πληροφορεί το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού με ανάρτηση στη σελίδα του στο Facebook, το σχήμα του είναι ημισφαιρικό και χρονολογείται στους μεσοβυζαντινούς χρόνους. Εγχάρακτη κυματοειδής γραμμή περιτρέχει το χείλος. Όλo το σώμα του αγγείου είναι διάτρητο. Οι οπές ανοίχτηκαν, όσο ο πηλός ήταν ακόμη νωπός με αιχμηρό εργαλείο και με κατεύθυνση από το εσωτερικό του αγγείου προς τα έξω. Ο ηθμός εξυπηρετώντας μέσα στους αιώνες την ίδια χρήση διατήρησε αναλλοίωτο το σχήμα του έως σήμερα.

«Στην ερώτηση που μας κάνουν συνήθως τα παιδιά όταν βλέπουν το σουρωτήρι, “αν οι βυζαντινοί είχαν μακαρόνια”, απαντάμε ότι υπήρχαν ζυμαρικά που παρασκευάζονταν στο σπίτι, όπως πχ οι παραδοσιακές χυλοπίτες», αναφέρουν εκπρόσωποι του Μουσείου.
Το μοναδικό και ιδιαίτερο αντικείμενο εκτίθεται στην αίθουσα “Το μεσοβυζαντινό κάστρο”. Επισκεφθείτε το μουσείο μας και ανακαλύψτε πολλά άλλα αντικείμενα που μοιάζουν με τα σημερινά…
























