Το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim μετέδωσε ότι η διαπραγματευτική ομάδα του Ιράν διακόπτει την ανταλλαγή μηνυμάτων με τις Ηνωμένες Πολιτείες μέσω των μεσολαβητών εξαιτίας των ισραηλινών επιθέσεων στον Λίβανο.
Η διαπραγματευτική ομάδα του Ιράν θα σταματήσει «τις συνομιλίες και την ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω μεσαζόντων», ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων.
Προσθέτει ότι η κατάσταση στον Λίβανο ήταν προυπόθεση για την κατάπαυση του πυρός, και σημειώνει ότι «η κατάπαυση του πυρός έχει παραβιαστεί σε όλα τα μέτωπα, συμπεριλαμβανομένου του Λιβάνου».
«Κανένας διάλογος δεν θα πραγματοποιηθεί» μέχρι να συναντηθούν οι απόψεις του Ιράν και της Χεζμπολάχ επί του θέματος, σύμφωνα με το Tasnim, το οποίο επισημαίνει ότι Ιρανοί αξιωματούχοι απαιτούν να σταματήσει η ισραηλινή επίθεση και να αποσυρθεί πλήρως από τις κατεχόμενες περιοχές.
Το Ιράν «κλείνει εντελώς» το Στενό του Ορμούζ και την Μπαμπ αλ Μαντέμπ
Επιπλέον, το Ιράν έχει κινείται πλέον προς τον πλήρη αποκλεισμό του Στενού του Ορμούζ, αναφέρει το Tasnim, με την Τεχεράνη να επιμένει προηγουμένως ότι επέτρεπε σε ορισμένα πλοία να διέρχονται από τις βασικές ναυτιλιακές οδούς με τους όρους του Ιράν.
Ομοίως, το στενό Μπαμπ αλ Μαντέμπ που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τον Κόλπο του Άντεν και τον Ινδικό Ωκεανό θα αποκλειστεί από το «μέτωπο αντίστασης», εννοώντας προφανώς τους Χούθι Υεμένης, που συνορεύει με το σημείο.
Σημειώνεται ότι το στενό Μπαμπ αλ Μαντέμπ συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και την Αραβική Θάλασσα και συνορεύει με την Υεμένη.
Ιρανοί αξιωματούχοι απειλούν με «συνέπειες»
Νωρίτερα σήμερα, Ιρανοί αξιωματούχοι καταδίκασαν την επεκτεινόμενη επίθεση του Ισραήλ στον Λίβανο, μετά την εντολή του ισραηλινού πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου προς τις ένοπλες δυνάμεις να χτυπήσουν ένα προπύργιο της Χεζμπολάχ στη Βηρυτό.
Πρόκειται για την τρίτη τέτοια επίθεση στην πρωτεύουσα του Λιβάνου από την έναρξη της εκεχειρίας με το Ισραήλ, η οποία δεν έχει τηρηθεί στην πράξη.
Ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν δήλωσε ότι οι ΗΠΑ και το Ισραήλ ήταν «υπεύθυνοι για τις συνέπειες οποιασδήποτε παραβίασης» της εκεχειρίας «σε όλα τα μέτωπα».
Στο “κόκκινο” τα ευρωπαικά χρηματιστήρια
Τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια πέρασαν στο κόκκινο μετά την ανακοίνωση από την Τεχεράνη της διακοπής των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στο Ιράν και τις ΗΠΑ και την ισχυρή αύξηση των τιμών του πετρελαίου που ακολούθησε.
Ο δείκτης Euro Stoxx 50 υποχωρούσε πριν από λίγη ώρα κατά 0,64%, απηχώντας την υποχώρηση των δεικτών των ευρωπαϊκών χρηματιστηρίων: Παρίσι – 0,79%, Φρανκφούρτη – 0,80%, Μιλάνο – 0,81%, ενώ το Λονδίνο δεν επωφελήθηκε από την άνοδο των τιμών του πετρελαίου και υποχώρησε κατά 0,87%.
Η πληροφορία για την απόφαση του Ιράν να διακόψει τις διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ εκτόξευσαν νωρίτερα τις τιμές του πετρελαίου που είχαν ήδη αυξηθεί λόγω της έντασης του σαββατοκύριακου ανάμεσα στην Τεχεράνη και την Ουάσινγκτον.
Στις 16.05, η τιμή του Brent, παραδόσεως Αυγούστου, αυξήθηκε κατά 6,60% στα 97,13 δολάρια/βαρέλι.
Ταυτόχρονα, το αμερικανικό West Texas, παραδόσεως Ιουλίου, αυξανόταν κατά 7,62% στα 94,02 δολάρια.

























